V cestovatelské branži je Vojtěch Martin odborník, jeho dvě cestovní kanceláře se v Česku ročně postarají o 80 tisíc turistů. Možná proto, když se ohlíží za svými zahraničními cestami, hodnotí hlavně obyvatele. Jednotlivé země totiž vnímá přes lidi, kteří v nich žijí. Jak se chovají, co cítí, jaké prostředí je obklopuje. Z tohoto pohledu jednoznačně vítězí Thajsko. Pak samozřejmě každoročně míří Martin na cestovatelské veletrhy, také na autosalony, protože hledá ty nejvhodnější autobusy pro okružní jízdy Prahou nebo za památkami do Českého Krumlova, Kutné Hory či Karlových Varů. Většinu zahraničních cest absolvuje letadlem a tvrdí, že je to nejrychlejší a nejbezpečnější cestování. Ale nebylo tomu tak vždy.

"Letěl jsem poprvé před 25 lety na veletrh cestovního ruchu WTM do Londýna a musím přiznat, že s velkým strachem, takže jsem si dodával odvahu i trochou alkoholu," vzpomíná byznysmen. Z dalších cest − ať služebních, nebo soukromých − si uchovává v paměti hlavně postřehy vhodné pro svoji profesi. "V každém městě mi to nedá, i když jsem tam už byl, abych vždy nejel na okružní jízdu a neporovnal, jak to dělají." Většinou zjistí, že nabízejí horší služby než Martin Tour, ale ve Stockholmu se inspiroval třeba autobusy se shrnovací střechou. "Když se jim tahle investice vyplatila v jejich kratším létě než u nás, tak jsem do toho šel také. A turisté to oceňují."