Krytý dvůr designového centra Land Roveru v britském Solihullu není z největších. Je tu místo akorát tak pro to, aby se sem vešla hrstka novinářů a možná pár aut. Je polovina ledna a Ekonom je jedním z mála světových médií, která si mohou naživo prohlédnout sci-fi novinku. Jen o ní musí až do autosalonu v Ženevě mlčet. "Pánové, představuji vám Range Rover Velar," vykřikne dramaticky excentrický designér Gerry McGovern a na dvůr vjede luxusní SUV.

Novinka na první pohled vypadá jako velký Range Rover Sport, jen z budoucnosti. Pocit z hi-tech vozu dodávají velmi úzké full-LED světlomety, nízká silueta a hlavně kliky, které jsou během jízdy, nebo když je vůz zamčený, zapuštěny do dveří. Auto je menší než model Sport, zapadne přesně mezi něj a kompaktní Evoque, tedy do velké rozměrové i finanční mezery. Range Rover tak konečně bude mít střední model, který bude moci konkurovat Porsche Macan, Mercedesu GLE nebo svému pokrevnímu příbuznému Jaguaru F-Pace.