Už je to hodně let − vynecháme-li výjimečný sportovní model 4C pro pár nadšených řidičů, co italská značka Alfa Romeo ukázala nový "normální" model. Zdálo se, jako by její vývojáři usnuli. Nebyla to ale pravda, protože celou dobu usilovně pracovali na novém sedanu, který má rozvířit vody v luxusní střední třídě. Postaví se do boje s BMW 3 nebo Mercedesem C. A to nejsou právě lehcí soupeři. Giulia si ale věří.

Ukazuje to už svým designem. Alfy vždy patřily z hlediska vzhledu k tomu nejhezčímu, co jste si z italské produkce mohli pořídit, a nová Giulia není výjimkou. Jednoduché linie, klasická karoserie sedanu nebo trojúhelníkovitá maska chladiče, která už klasicky posouvá rámeček pro registrační značku na stranu, skvěle kombinují moderní vzhled s odkazem na předchozí modely, které měla řada fanoušků tak ráda. Nová Alfa jasně láká staré známé, kteří konečně mohou vyměnit svou olítanou Alfu 159 za novinku a nevzdávat se toho, na co jsou zvyklí. Za ta léta jich ale hodně odpadlo, a tak je otázkou, jestli má Giulia na to, aby nalákala i nově příchozí.

Hodně odvážným krokem je zatvrzelé trvání na tříprostorové karoserii, tedy nejenže je Giulia sedan, ale je tak klasický, že ani nelze sklopit zadní sedadla. Tudíž máte objem kufru 480 litrů, a tím to hasne. Lyže? Pořiďte si rakev! Alfa je věrná také dnes už překonaným malým rozměrům interiéru. Na zadních sedadlech je místa jako v malém městském autě, a pokud před vámi sedí vyloženě vysoký člověk, jsou zadní sedadla snad jen nouzovou záležitostí.