Na český gastronomický trh se chystá vstoupit další franšízový koncept - síť amerických samoobslužných restaurací Denny's. Ty jsou charakteristické především tím, že nikdy nezavírají a zpravidla se nacházejí v blízkosti výjezdů z dálnic a na odpočívadlech.

Denny's přitom zatím v Evropě nepůsobí a Českou republiku chce využít jako testovací trh. "Středoevropské země považujeme za ideální vstupní bránu do Evropské unie," vysvětluje taktiku William Edwards, který bude značku prezentovat na veletrhu FrAMchise Day 2012, jehož mediálním partnerem je týdeník Ekonom.

Denny's hodlá nabídnout master licenci pro Česko, případně i Slovensko. "Pokud najdeme někoho, kdo bude schopný značku úspěšně prosadit i v Maďarsku a Polsku, budeme uvažovat i o poskytnutí area licence," říká Edwards. V horizontu pěti až sedmi let by v Česku mělo těchto restaurací vzniknout minimálně deset.

Chystají se i další

Podle Jaroslava Tamchyny, ředitele Českého institutu pro franchising, který veletrh organizuje, hraje roli v rozhodnutí expandovat právě do Česka skutečnost, že případný neúspěch na malém trhu by firmu nepoškodil tolik jako nezdar v Německu nebo Francii. Firma Denny's vznikla v roce 1953, původně nabízela koblihy a kávu. První zahraniční pobočku otevřela v roce 1967 v Mexiku, dnes působí v osmi zemích a její značku nese téměř 2100 provozoven.

Vedle sítě nonstopů se do Česka chystají expandovat i další řetězce, které fungují na bázi franšízinku. Investora hledají například prodejny doplňků stravy a vitaminů The Vitamin Shoppe či poskytovatel péče o seniory BrightStar Care. Byť jsou hlavním tématem veletrhu americké franšízy, svůj model představí také tuzemské řetězce. Jde například o koncept farmářských prodejen; o franšízanty se budou ucházet dvě značky - Náš grunt a Sklizeno.


 

(syk)

Středoevropské země jsou ideální vstupní brána do Evropské unie.

William Edwards
podnikatel ve franšízinku

Restaurace Denny's každý rok obslouží více než 300 milionů hostů, roční tržby činí dvě miliardy dolarů. Foto: Profimedia.cz