Když před dvěma lety vstupovala na trh, automobiloví nadšenci se těšili na návrat Wankelova motoru. V elektrické MX‑30 měl sloužit ve formě benzinového generátoru, který by autu se skromnou kapacitou baterie 35,5 kWh prodlužoval dojezd. Nakonec třicítka odstartovala bez něj a jen v automobilce tuší, zda pod její kapotu někdy zamíří. Místa je tam v každém případě víc než dost, nevyužitý prostor si přímo říká o instalaci druhého zavazadelníku.
Nejnovější modernizace sice autu nepřinesla větší baterku, zato o něco zrychlila její nabíjení. Z domácího wallboxu je nyní možné doplňovat energii všemi třemi fázemi výkonem 11 kW, po úpravě softwaru automobilka slibuje i rychlejší DC nabíjení. To se však při redakčním testu potvrdilo jen napůl. Pokud totiž vůz dorazí k rychlonabíječce s prochladlou baterií, je nabíjecí výkon v rozmezí 16 až 20 kW až překvapivě nízký. Ani s jízdou prohřátým akumulátorem to však rozhodně není deklarovaných „až 50 kW“ – realističtější je spíše údaj nabití z 20 na 80 procent baterie za 26 minut.
S plnou baterií ujede auto za pěkného počasí kolem 200 kilometrů, v zimě je dojezd zhruba o čtvrtinu kratší.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111