Reklama na léčivé kameny z And či Himálaje, magnetické prsteny nebo „zaručené“ prostředky ulevující od bolesti zad, jako byl pověstný kosmodisk, do konce roku skončí. Jejich zákaz přináší novela zákona o regulaci reklamy, která zpřísňuje podmínky propagace zdravotnických prostředků. Tedy výrobků od brýlí až po složitou nemocniční techniku. Což je byznys, za který lidé, firmy či nemocnice v Česku ročně utrácejí 24 miliard korun a za nějž jen Všeobecná zdravotní pojišťovna platí kolem sedmi miliard korun.
Už nebude možné tvrdit, že zdravotnické prostředky mají léčebné účinky, a pokud ano, bude to muset být doloženo odbornými expertizami, jako tomu je u léků. Z reklam zaměřených na běžné zákazníky, například v případě sirupu proti kašli či očních kapek, zmizí tváře celebrit i sugestivní dobrozdání vědců a lékařů. A vytratí se přehnané sliby o účinnosti nabízeného zboží. Omezení se dotknou i reklamy výrobků cílících na zdraví, například chytrých hodinek a doplňků stravy. Ani ty se už nebudou moci tvářit, že něco léčí.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.