Pravidelně sportovat, méně utrácet, více vydělávat, jíst zdravěji, přestat kouřit, naučit se hrát na hudební nástroj, tolik se nestresovat, víc se usmívat. To jsou pravděpodobně jedna z nejčastějších odhodlání, se kterými lidé vstupují do nového roku. Někteří se skálopevným přesvědčením, že sliby, které dali sami sobě, vyplní. Jiní už trochu tuší, že novoroční předsevzetí jsou ošemetná věc a mají sklony poměrně snadno upadnout v zapomnění.
"Pokud novoroční předsevzetí nejsou brána jako závazné cíle, šance na dodržení jsou minimální a spějí k předčasnému ukončení," říká osobní koučka, konzultantka a HR mentorka pro firmy Jana Weinberg. Aby šance na dodržení byla větší, je podle jejích slov potřeba na předsevzetí pracovat systematicky a vnímat je jako jasné byznysové, pracovní či osobní cíle.
Roky manažerské praxe mohou evokovat pocit, že nevytváříte nic hmatatelného − zkuste vytvořit něco, na co si lze sáhnout.
"Popravdě jsem se ještě nesetkala s tím, že by si novoroční předsevzetí dávaly firmy jako celek," pokračuje. Jednotlivé společnosti si spíš stanovují strategické cíle, které navazují na jejich poslání a formulovanou vizi. Ze strategických cílů se pak stanovují cíle pro jednotlivá oddělení, týmy a jednotlivce − ty mohou mít ve výsledku dopad na vztahy v týmu a celkovou produktivitu. "V takovém případě je však potřeba, aby za dodržení jakýchkoliv cílů či předsevzetí byla zodpovědná konkrétní osoba, která bude hlídat kritéria a stanoví strategii − cestu k cíli, bude motivovat tým a průběžně monitorovat, zda vytyčených milníků bylo dosaženo," dodává Jana Weinberg a potvrzuje, že nejčastějším fenoménem pro novoroční předsevzetí bývá zdravý životní styl, hubnutí a skoncování s kouřením.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111