V Evropě pomalu opadává napětí, které způsobil příchod koronavirové krize. Ta dramaticky narušila celé dodavatelské řetězce. Pandemie se ale může vrátit v další vlně, globální obchod navíc brzdí i jiné hrozby jako klimatické změny nebo obchodní války. Velké výkyvy s tím spojené přitom přežijí nejlépe firmy, které umí rychle reagovat na náhlé změny. V tom ale řadě podniků brání to, že v jejich skladech a obchodech je zbytečně mnoho "ležáků" − zboží, které se příliš neprodává. "Výhodnější je zmenšit sklady, zúžit počet položek a dívat se na to, co zákazník opravdu chce. Podstatou je neumožnit nakupujícímu, aby si vybíral ze 150 kusů, ale třeba jen z 50, to mu pořád bude stačit," říká Tomáš Formánek, odborník na řízení dodavatelských řetězců ze společnosti Logio.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111