Nedávná pandemie otestovala nejen naši vůli, ale i připravenost českých firem reagovat na změny. Do on-linu rychle vstoupila i nová skupina nakupujících. Jde o lidi, kteří dosud nakupovali v kamenných obchodech a k on-linu neměli důvěru. Jsou loajální, nemají rádi změny a zboží si před nákupem raději osahají. To je obrovská příležitost i pro české výrobce, kteří v nich mohou získat věrné zákazníky a posílit svou značku na on-line trhu. Nejen v době krize, ale i v horizontu následujících let.
Klíčová práce s daty
Data vám dají důležitou zpětnou vazbu k finančnímu plánování, marketingu i naceňování sortimentu. Vyhodnocujte pravidelně vše, co o zákaznících víte. Pak jim dokážete nabídnout, co opravdu potřebují.
Dlouhodobá strategie a budování vlastní značky
V on-linu už nestačí konkurovat jen cenou. Zákazníky zajímá, co je daná firma zač, jak své zboží vyrábí a jakou filozofii razí. Tenhle kontext hraje v jejich nákupním rozhodování důležitou roli. Přesto většina e-shopů na budování své značky kašle. Ačkoliv by se díky ní výrazně odlišily od konkurence.
V současné době nabízíme až tři hodiny konzultací zdarma s našimi nejzkušenějšími lidmi.
Více na www.animato.cz/ekonom.
Promyšlená práce s obsahem
Texty, fotky a videa musí mít v on-linu určitý přesah, aby stylem podporovaly vyznění celé značky. Zároveň by měly zákazníkům zprostředkovat zážitek z fyzického zkoušení produktu. Do obsahu je fajn zapojit i příspěvky, fotky a reakce reálných zákazníků.
On-line nákup jako zážitek
Spousta lidí nenávidí nakupování, proto by obsah a ovládání e-shopu měly nudný nákup zlomit v příjemnou a osobní zkušenost. Nakupující se rychleji zbaví pocitu otrávenosti a nepříjemných výčitek při placení.
Doručení zboží ideálně kamkoliv a kdykoliv
Dalším kritickým faktorem je logistika. Zákazníci chtějí mít zboží co nejdříve doma nebo v práci. Nejsou ochotni trmácet se přes půl města nebo na něj týden čekat. Tomu by měly odpovídat i možnosti dopravy.
Neprodává jen e-shop
Mnohem pohodlnější a rychlejší je nakupovat přímo z videí, příspěvků na sociálních sítích, reklamy nebo newsletterů.
Pravidelná komunikace s okolním světem
Loajalita se u e-shopů buduje stejně jako u lidí. Musíte o své fanoušky pravidelně pečovat. Zajímat se o jejich zkušenosti a starosti. Podporovat je a učit, jak si zpříjemnit nebo usnadnit život. S tím souvisí personalizovaný e-mailing, průběžná zpětná vazba, nezištná pomoc i reklama.