Zatím poslední fázi rozvolňování opatření proti šíření koronaviru ilustrovaly i fotografie a videa dlouhých front před otáčivými dveřmi obchodních domů Ikea. Češi se na moment, až budou moci nakoupit nábytek, očividně těšili. V minulém týdnu přišlo do čtyř prodejen Ikey v Česku nakupovat více než 135 tisíc lidí. Meziročně šlo o výrazný nárůst. "V největším obchodním domě Ikea na Černém Mostě až o 28 procent," říká mluvčí firmy Petr Šašek. A podle něj nebyly vtipy o tom, že lidem "došel" nábytek, tak daleko od pravdy. "Nejvíce se prodávají kuchyně, ložnice, bytové doplňky a letní nábytek," popisuje.

Navýšení návštěvnosti zaznamenalo i jedno z největších nákupních center v Česku, ostravský Avion Shopping Park. V pondělí 11. května, kdy centrum otevřelo téměř po dvou měsících v plné síle, přišlo o 11 procent lidí více než loni. "Nejsilnější byla zatím sobota, kdy nákupní galerii navštívilo více než 23 tisíc návštěvníků," uvádí Renata Mánková, marketingová manažerka Avion Shopping Parku.

Podle Jana Kubíčka, předsedy českého výboru Mezinárodní asociace nákupních center, jež komunikuje s většinou z více než 100 obchodních center v tuzemsku, je zvýšená návštěvnost výjimkou. "V průměru byla minulý týden návštěvnost na 60 až 80 procentech oproti běžnému období. Lidem nejsou příjemná hygienická opatření, jsou omezené odpočinkové zóny a nefungují ani gastronomické zóny, což je jeden z důvodů pro návštěvu center," vyjmenovává, proč je většina center poloprázdná.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se