Ta cesta na trase mezi waleskými Penydarrenem a Abercynonem rychlostí zrovna nevynikala. Projetí trasy dlouhé necelých šestnáct kilometrů trvalo čtyři hodiny a pět minut. Maximální rychlost byla někde okolo osmi kilometrů za hodinu. Ale byla to pouze síla parního stroje, který na této trati, kde doposud vagony tahali koně, přepravil deset tun železné rudy a sedmdesát mužů. V pátek 21. února to bude 216 let, co na koleje vyjel první stroj poháněný parou.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.