Ta cesta na trase mezi waleskými Penydarrenem a Abercynonem rychlostí zrovna nevynikala. Projetí trasy dlouhé necelých šestnáct kilometrů trvalo čtyři hodiny a pět minut. Maximální rychlost byla někde okolo osmi kilometrů za hodinu. Ale byla to pouze síla parního stroje, který na této trati, kde doposud vagony tahali koně, přepravil deset tun železné rudy a sedmdesát mužů. V pátek 21. února to bude 216 let, co na koleje vyjel první stroj poháněný parou.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111