Vláda potřebuje nové zdroje na rostoucí státní výdaje. Jedním z nich má být digitální daň, která na velké internetové firmy dopadne ještě letos. Sedmiprocentní sazba, rekordní mezi evropskými zeměmi, má od příštího roku přinášet do rozpočtu 3,8 miliardy korun. Oslovení experti však upozorňují, že stát nebude mít dostatečné nástroje na správný výběr této daně. A z ní se tak stane spíše dobrovolný příspěvek internetových gigantů do českého rozpočtu za umísťování cílené reklamy na webech, zpoplatněné služby na sociálních sítích nebo prodej dat o chování uživatelů.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se