Jak konkrétně se připravujete na zpřísňující se evropskou politiku v oblasti ochrany životního prostředí?

Jaký dopad pro vás mohou mít tyto nové regulace? Čeho se nejvíc obáváte?

Evropská ochrana životního prostředí

Kvido Štěpánek
Kvido Štěpánek
byznysmen a majitel firmy Isolit‑Bravo
Obávám se pouze jediné věci = že Západ bude tak "politicky korektní", že na sebe uvalí obtížně splnitelné (podle mne ovšem správné) ekologické limity a současně bude nakupovat od Číňanů, kteří z těchto limitů nedodržují ani deset procent.To je pak - nekorektně řečeno - "opřesdržku".
Magdalena Souček
Magdalena Souček
vedoucí partnerka EY v České republice
Pro naše klienty bude klíčové propojení dílčích aktivit do ucelené strategie, která se promítne do šetrnějšího, ekologičtějšího a sociálně citlivějšího podnikání. Klientům radíme v oblasti nastavení KPIs a nefinančních ukazatelů, resp. nefinančního reportingu, který dává ucelený pohled na dlouhodobé cíle udržitelnosti a jejich plnění. Spolupracujeme na projektech v oblasti energetiky a obnovitelných zdrojů, dotací na ekologické projekty, průzkumů v oblasti biodegradabilních obalů, digitalizovaných platforem na sledování energetických úspor a využití blockchainu pro potvrzení původu potravin.
Evžen Korec
Evžen Korec
generální ředitel firmy Ekospol
EU často přijímá regulace, které jsou naprosto odtržené od reality. Typickým příkladem je právě "zelená" legislativa. Nás se nejvíce dotklo nařízení stavět pouze nízkoenergetické domy, které lidi omezuje v jejich výběru. Navíc se to naprosto míjí účinkem. Očekávaná úspora energie nenastane, člověk by totiž nesměl větrat okny. To zásadně snižuje komfort bydlení a ne každý se proto bude chtít větrání okny vzdát. Kromě toho nutnost stavět domy s takřka nulovou spotřebou energie zvyšuje ceny nemovitostí o stovky tisíc korun. Tento bruselský diktát tak vůbec nic nezlepší, pouze zdraží bydlení.
Markéta Stržínková
Markéta Stržínková
ředitelka pobočky Atradius Česká repubika
Je potřeba diskutovat o "rozumném postupu" v ochraně klimatu. Např. překotný tlak na elektromobilitu vede již dnes ke značným problémům a představuje riziko pro dodavatele, kteří ztrácejí objednávky a v lepším případě "jen" omezují výrobu. Jako firma jsme si "dobrovolně" předepsali poměrně radikální snížení emisí, jenomže výsledkem je, že se nám znásobily náklady na provoz aut. Dotace pomohou v zahraničí na dva tři roky. Technologicky je vše na počátku, chybí infrastruktura: mnozí se už "vybijou" před cílem cesty, pokud se vzpamatují z bitky o zásuvku.
Karolína Topolová
Karolína Topolová
generální ředitelka AAA Auto
Vzhledem k tomu, že elektromobily jsou stále velmi drahé, není k nim vybudovaná infrastruktura a objevují se zprávy o dramatickém zdražování elektrické energie pro jejich dobíjení, mám pocit, že se spíše zvýší zájem lidí o starší vozy s klasickými motory. Proto věřím, že sektor ojetých vozů by tyto regulace v blízké době negativně zasáhnout neměly. Je možné, že proti klasickým autům budou přijata nějaká represivní opatření, která by vedla k větší výměně vozového parku. Ta však vždy bývá pro prodejce ojetin pozitivní, protože trh "rozhýbá", zvlášť pokud by byl proces podpořen dotacemi.
Související