Pražský dopravní podnik nechá oponentním právním posudkem prověřit založení připravovaného společného podniku se společností Nové Holešovice Development. S ní chce revitalizovat okolí stanice metra Holešovice. Transakci přitom již schválily jak představenstvo a dozorčí rada dopravního podniku, tak rada hlavního města, které je jediným akcionářem pražského dopravce.

Založení společného podniku totiž před dvěma týdny napadla společnost CPI realitního magnáta Radovana Vítka. Podle něj měl dopravní podnik na založení plánovaného společného podniku vypsat veřejnou soutěž. V inzerátu vydaném před dvěma týdny navíc uvedl, že je ochoten "vstoupit do stávajících smluvních vztahů v rámci společného podniku namísto společnosti Nové Holešovice Development" a ještě k tomu dopravnímu podniku okamžitě zaplatit sto milionů korun.

"Smlouva je připravena k podpisu, ale byli jsme magistrátem požádáni, abychom ji po napadení v uvedených inzerátech ještě prověřili," uvedl ředitel dopravního podniku Petr Witowski. Ten je přitom přesvědčen, že i oponentní posudek dá dopravnímu podniku za pravdu, že soutěž nebyla nutná. A to kvůli tomu, že Nové Holešovice Development patří společnostem Karlín Group a Source of Success, které vlastní pozemky v prostoru, jenž chce dopravní podnik modernizovat.

"Nemáme jinou možnost než se dohodnout se subjekty, které tam pozemky vlastní," vysvětlil Witowski. Dopravní podnik chce nejen opravit stanici metra, ale i rozšířit dopravní infrastrukturu – vytvořit například ucelený přestupní uzel.

Vítek je naopak přesvědčen, že veřejnou soutěž měl dopravní podnik i přesto vyhlásit. Firma CPI, která vlastní nedaleké pozemky bývalého nádraží Praha-Bubny, již oznámila, že podává trestní oznámení a chce smlouvu přezkoumat jak Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže, tak Nejvyšším státním zastupitelstvím.

Tři roky příprav

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se