Německá automobilka Volkswagen plánuje v příštím roce celosvětově prodat 150 tisíc elektrických vozidel a od roku 2025 tento počet zvýšit na více než jeden milion ročně. Firma to oznámila na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Na prodejích se mají výrazně podílet elektromobily nové řady ID vyvinuté na speciální koncernové platformě pro elektromobily. Ve Frankfurtu má světovou premiéru sériový model ID.3. Na trh by se měl dostat v polovině příštího roku s cenou nepřevyšující 30 tisíc eur, tedy asi 770 tisíc korun. Dojezd vozu je, v závislosti na použité baterii, až 550 km.

Vedle toho Volkswagen představil poslední verzi elektrického Golfu a také nový malý elektrický e-up!, který je sesterskou verzí elektrické Škody Citigo. Ta má rovněž ve Frankfurtu premiéru. Cena e-up! v Německu je necelých 22 tisíc eur.

Volkswagen oznámil také změnu svého loga. Nové kruhové logo obsahující písmena VW má plochý dvourozměrný design, je jasnější a má symbolizovat přechod značky k elektromobilitě. Jedna z největších rebrandingových kampaní na světě má být dokončená do poloviny roku 2020.