Elektrický Actros s dojezdem až 200 kilometrů vozí ze skladu do výroby převodové skříně. Jezdí v normálním provozu na přibližně sedmikilometrové trase místo standardního nákladního vozidla s dieselovým motorem a ve třísměnném provozu najede každý den přibližně 168 kilometrů. K dobíjení baterií se během testu používá mobilní nabíjecí stanice. Řidiči eActrosů procházejí speciálním výcvikem s důrazem na specifika jízdy a přepravy nákladu elektrickým vozidlem.

Automobilka posílá své nákladní automobily s elektrickým pohonem na testování i do dalších dopravních či logistických firem v Německu a ve Švýcarsku. Podle svého vyjádření chce získat dostatek zkušeností a znalostí, aby bylo možné od roku 2021 zajišťovat v některých oblastech distribuci zboží výhradně pomocí sériově vyráběných elektrických nákladních vozidel. V rámci testování provádí také srovnávání elektropohonu na baterie s elektrickým pohonem pomocí trolejového vedení i s hybridním či pouze dieselovým pohonem.

Související