V jedné z dosud nezařízených místností nedávno dokončeného administrativního centra Butterfly v pražském Karlíně leží vybalené i nevybalené krabice, nářadí a stavební materiál. To všechno sem nanosili dva sotva třicetiletí designéři Josef Rozehnal a Jakub Kraus a teď pracují na instalaci i poslední úpravě vybavení, které vlastnoručně vyrobili z věcí určených k vyhození.

Stavba centra Butterfly proslula inovativními architektonickými postupy, spoluprací ateliéru CMC Architects s předním designérem Maximem Velčovským i skutečností, že fasádu budovy tvoří v podstatě obrovská vertikální zahrada, jež nemá v Česku obdoby. A teď do ní Rozehnal s Krausem, kteří třeba světla vyrábějí z použitých plastových demižonů, prošlých hasicích přístrojů či vyhozených bojlerů, nanosili své kousky − nebýt Nahaku, ležely by někde na skládce nebo ve sběrném dvoře. Ale ono to jde dohromady. Ostatně oba designéři a majitelé studia Nahaku, které založili před dvěma lety, už svými "upcykláty" vybavili také byty milionářů.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • V čem spočívá rozdíl mezi recyklací a upcyklací?
  • Jaké předměty se mladí designéři snaží vytvářet?
  • Jak vypadají zlodějské ponožky?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se