K činu se obvykle odhodlá ten, kdo má důvod. Platí to v detektivkách a nejinak tomu bude i s účastí českých voličů v eurovolbách za necelé čtyři týdny. Přijdou ti, kteří budou motivováni − a takových našinců je podle dubnového šetření Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) až sedmadvacet procent.

Oproti účasti 18,2 procenta před pěti lety je to nebývalý nárůst. A vzhledem k neexistenci silných eurovolebních témat i nezájmu o ně dokonce malý zázrak. Z respondentů, kteří nevyloučili svůj úmysl přijít k urnám, jich totiž nejvíc − shodou okolností opět sedmadvacet procent − uvedlo, že o žádném osobně důležitém tématu nadcházejících voleb do Evropského parlamentu nevědí nebo se o ně nezajímají. Na okraji stojí i dalších devatenáct procent potenciálních voličů, jejichž deklarovaná témata jsou naprosto marginální a rezonují jen u hrstky ostatních.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.