Když jsem se v posledních letech s někým bavil o Facebooku, skoro vždycky padly následující dvě otázky: Udrží si Facebook dominantní postavení? Pokud ne, tak kdo ho nahradí?

Ani na jednu jsem neměl odpověď. A nemám ani teď. Tedy takovou odpověď, na kterou bych si vsadil aspoň honorář za tenhle sloupek. Ne snad, že by to bylo tak moc. Ale opravdu nevím, co odpovědět.

Hodně lidí říká, že to má Facebook sečtené. Loňská kampaň #deletefacebook zabrala a spousta důležitých lidí síť opustila. Ani pro teenagery momentálně Facebook není zajímavý. Jenže nic to nemění na tom, že má "vynález" Marka Zuckerberga stále 2,3 miliardy aktivních uživatelů. Tedy lidí, kteří aspoň jednou měsíčně na Facebook zajdou.

Pryč je prvotní nadšení. Skoro se zdá, jako by dnes většina lidí používala Facebook s útrpným výrazem na tváři. "No tak dobře, budu si tu teď chvíli číst a lajkovat statusy, ale fakt z toho nemám velkou radost."

Jenže jak pozoruju lidi kolem sebe, většina z nich dnes na tuhle síť chodí s chladným pragmatismem. Chci se na chvíli rozptýlit, propojit se s kamarády nebo známými, prodat nějaký svůj produkt. To je všechno. Proč bych měl výskat radostí?

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.