Vždy když se vede debata o zdanění nadnárodních technologických firem, si vzpomenu na rozhovor, který vedl kolega Miloš Čermák s jistým vysokým manažerem Googlu. Onen muž před třemi lety pro Hospodářské noviny zcela bez skrupulí tvrdil, že přínos jeho firmy "přece není jen o zaplacených daních". Prý je mnohem důležitější, že jejich produkt pomáhá ostatním v byznysu. Že prý podporují digitální vzdělanost.

To je geniální vidění. Podle tohoto vzoru by třeba Škodovka mohla říci, že jejich produkty zkracují vzdálenosti, a nemusí tedy platit daně. My v Ekonomu přece přinášíme důležité informace, nač tedy platit daně.

Politikům řady zemí už tato genialita leze krkem a ve vzduchu visí, kdy a jak začnou jednotlivé státy po věrozvěstech budoucnosti žádat víc peněz. Přidává se i Česko. Jaké myšlenky padají, se dočtete v aktuálním Ekonomu.

Přečíst si v něm mimo jiné můžete i ojediněle otevřený rozhovor s Martinem Rozhoněm, který vytvořil e-shop s miliardovým obratem, přičemž se však poněkud zavařil.

Související