Ženy a jejich byznys

Lenka Novotná: Až úspěch mě naučil odpočívat a říct si o radu
-
čtěte ZDE

Adéla Zrubecká: Cesta Čechů k aromaterapii vedla přes Vlčí Horu
-
čtěte ZDE

Ivana Šachová: Stejně se vždycky musím rozhodnout sama
-
čtěte ZDE

Rehana Ježková: Podnikat jsem začala s dítětem v náručí
-
čtěte ZDE

Nataša Foltánová: Peníze jsou prostředek, nikoliv účel
-
čtěte ZDE

Jana Bínová: Na začátku byla chuť na opravdovou zeleninu
-
čtěte ZDE

Ivana Beránková: Košile pro celou Evropu
-
čtěte ZDE

Helena Franclová: Šlo mi o lidskost pro seniory
-
čtěte ZDE

Darina Ermisová: Souboj s vlastní rodinou
-
čtěte ZDE

Eva Šedinová: Továrnicí ze dne na den
-
čtěte ZDE

Éra, kdy typickým představitelem podnikatele byl muž ve špičatých polobotkách, košili a s kufříkem, je tatam. Stále více podnikatelů má sukni, podpatky a kabelku. Počet žen, které se rozhodly vyměnit klasický zaměstnanecký poměr za vlastní byznys, raketově roste. Zatímco od roku 2011 do roku 2017 přibylo v Česku jen 5541 podnikatelů, žen podnikatelek se objevilo desetkrát víc − 54 063.

Proč tomu tak je? Podle Karla Havlíčka z Asociace malých a středních podnikatelů jsou ženy odolné, netrpí sebestředností a dokážou lépe vyhodnocovat riziko, což je předurčuje k úspěchu.

Týdeník Ekonom vybral deset žen, které se do vlast­ního podnikání pustily a staly se královnami svého oboru. Jejich příběhy jsou si v ledasčem podobné. Nechybí v nich sny a cílevědomost při jejich naplňování, ale ani bitvy s nedostatkem peněz, s předsudky okolí, nepřejícím osudem nebo sama se sebou. A nechybí v nich ani odvaha.

K výše zmíněným vlastnostem bychom ale mohli přidat ještě jednu. Ženy podnikatelky jsou, jak samy často říkají, "srdcařky". Možná že byznys někdy dělají s větší dávkou emocí než muži, na druhou stranu emoce k ženám i byznysu prostě tak trochu patří.


Lenka Novotná, majitelka firmy Plastia, kterou proslavil samozavlažovací truhlík
Ilustrace: Nikkarin

"Firmu jsme založili s manželem hned po revoluci, kdy byl na trhu nedostatek téměř všeho. Přijít s čímkoliv zajímavým za rozumnou cenu byla prakticky vždy záruka úspěchu."

Lenka Novotná, majitelka firmy Plastia, kterou proslavil samozavlažovací truhlík

jarvis_5c7fe12a498ec24570604b13.jpeg
Ilustrace: Nikkarin

"Těžké bylo hlavně prošlapávat cestičku aromaterapii a přírodní kosmetice, což byly věci českému zákazníkovi neznámé."

Adéla Zrubecká, spolumajitelka firmy Nobilis Tilia zaměřující se na aromaterapii

jarvis_5c7fe12b498ec24570604b17.jpeg
Ilustrace: Nikkarin

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.