Nachomýtl jsem se k diskusi o tom, jestli výuka dějepisu nemá začínat až 20. stoletím. Jako laik bych asi řekl, že jízda autem taky nezačíná pátým rychlostním stupněm, ale protože nejsem pedagog, mohu se mýlit. Zajímavé je spíš to, jak se diskuse vyvíjela dál: mnozí účastníci tvrdili, že dějepis je zbytečný úplně, protože stačí 20. století, což je vlastně občanská výchova. Další se přidali s tím, že k přetěžování žáků také přispívá zbytečná fyzika a chemie, kterou v životě stejně neuplatní. Zajímavé bylo mimo jiné i to, že fyziku chtěl odstranit učitel fyziky, takže se marně snažím představit si, jak svůj zápal pro obor přenáší na žáky a proč vlastně dělá to, co dělá.

Kdyby diskutující představovali reprezentativní vzorek, pak tahle diskuse byla truchlivým obrazem zdejšího školství − ale protože doufám, že tomu tak nebylo, zaujalo mě časté tvrzení, že škola je zbytečně těžká. Ani to nedokážu posoudit, zato si nemohu nevšimnout, že je silný tlak společnosti i rodičů na to, aby přinejmenším maturitu měl skoro každý.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.