I laik pozná rozdíl mezi filmem v Ultra HD rozlišení puštěným z YouTube nebo Netflixu a stejným titulem přehrávaným z fyzického nosiče v podobě Blu-ray disku. I když je rozlišení stejné, množství detailů v obraze se liší až čtyřnásobně. Skutečných filmových fanoušků je ale málo a výrobci se začínají z umírajícího trhu stahovat. 

Na veletrhu CES 2019 se ještě objevilo několik nových high-endových přehrávačů Blu-ray disků, jeden představilo Sony, jeden Panasonic. Dva známí výrobci ale s prodejem končí. Čínské Oppo, legenda právě v oblasti fyzických přehrávačů optických disků, oznámilo ukončení výroby před necelým rokem, nyní ke stejnému kroku přistoupil Samsung, největší výrobce spotřební elektroniky na světě.

Zastavení výroby přehrávačů je logický krok, který reaguje na preference zákazníků.

Prodeje optických disků s filmy klesají a ani nejmodernější formát Blu-ray Ultra HD nepřinesl zvrat a Blu-ray disky se prodávají hůře než DVD, disky se 4K rozlišením se pak prodávají citelně hůře než disky s filmy ve Full HD rozlišení. Roli v prodejích hraje cena i rozšíření 4K obrazovek.

Pro výrobce elektroniky nejsou rozhodující samotná čísla o prodejích, ale zejména trendy - a ten je v případě Blu-ray disků jasně klesající, i když jde zejména u Ultra HD verze o relativně novou technologii a přehrávání Blu-ray disků zvládají i desítky milionů herních konzolí PlayStation 4 (pouze ve Full HD) a Xbox One (i 4K verze). Celkové prodeje optických disků klesají, a naopak stále roste popularita streamovacích služeb.

Pro filmové fanoušky je odklon od optických disků zklamáním. Blu-ray s filmy v Ultra HD rozlišení mají velký datový tok kolem 100 megabitů za sekundu. Streamovací služby pracují s mnohem menším objemem dat. YouTube pro 4K obsah používá datový tok 35 až 45 megabitů, Netflix pro sledování 4K videa doporučuje rychlost připojení alespoň 16 Mbps, díky efektivnější kompresi videa snížil datový tok asi o 10 megabitů za sekundu oproti původnímu doporučení 25 Mbps.