V rodném listě má zapsáno datum 12. září 1963. Porsche 911 vloni oslavilo 55. narozeniny a aby automobilka dokázala, že je její sportovní ikona stále v nejlepší formě, uvedla před koncem roku zcela novou, osmou generaci. Naše redakce patří mezi první, kdo se s ní mohl svézt.

V automobilovém světě je 911 měřítkem všech sportovních aut a symbolem německé vytrvalosti a tvrdohlavosti. Její první generace svou koncepcí vycházela z legendárního brouka nebo předválečných tater. Měla vzduchem chlazený plochý šestiválec za zadní nápravou a uhlazený aerodynamický tvar. Řidič to s ní neměl snadné, stabilita nebyla nejlepší. Až se v USA s nadsázkou říkalo, že číslo 911 na zádi je rychlá nápověda, kam se má volat, až řidič skončí s autem v příkopu.

Ani do současnosti Porsche 911 na první pohled moc nezapadá. Motor vzadu už pár desítek let nemá ani Škoda, mezi novinkami na autosalonech frčí SUV a elektromobily. Porsche 911 však ale stále je a s motorem na stejném místě. Byť je auto podle inženýrů zcela nové, tvary dané koncepcí se nemění, vzadu jsou pořád dvě nouzová sedadla a zavazadla dáte do stotřicetilitrového kufru vpředu.