Na 43 kilometrech vodní cesty z Mělníka do přístavu Praha – Radotín v místech, kde dnes není k dispozici plavební hloubka 2,50 metru, bude koryto na tuto hloubku prohloubeno. Práce budou probíhat ve zdržích všech jezů, a to vždy jen v dílčích úsecích, kde je dnes nižší hloubka. Vytěženo bude celkově asi 130 tisíc krychlových metrů materiálu, z toho nejvíce 43 tisíce krychlových metrů ve zdrži zdymadla Klecany (plavební komora Roztoky).

Dílo by mělo být dokončeno do konce letošního roku. Stavební náklady činí 127 milionů Kč bez DPH a stavba je financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Práce provádějí dodavatelé Labská, strojní a stavební společnost, ATH Stav, Hydroservis CZ a Evropská vodní doprava – Sped jako Společnost Zvýšení ponorů na Vltavské vodní cestě.

„Jedná se o stavbu zaměřenou na podporu nákladní vodní dopravy na Vltavě, aby opět tak jako v minulosti sloužila hospodářství země,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. „S ponorem zvýšeným ze současných 1,80 na 2,20 metru loď uveze při stejných nákladech o třicet procent více nákladu. Je to cesta, jak dostat část těžké kamionové dopravy dostat ze silnic na lodě a snížit zatížení historických center měst těžkými auty s odpadem a stavebním materiálem,“ dodal.

Související