Letos jste změnili formát konference, tentokrát trvala téměř celý pracovní týden. Jaké na to máte ohlasy?

Ano, přišli jsme s novým konceptem SAP NOW, kterým jsme nahradili dosavadní SAP Forum. Uspořádat čtyřdenní konferenci bylo možná odvážné rozhodnutí, ale vyplatilo se. Zpětná vazba od zákazníků byla velmi pozitivní, ocenili především to, že se program překrýval jen minimálně, takže se mohli zúčastnit všech nebo alespoň většiny přednášek a dalších částí programu, které je zajímaly.

Za čtyři dny jsme zvládli přes 80 přednášek a tematicky to bylo nabité. Proto konference taky děláme, abychom hostům poskytli co nejvíce informací, a navíc jim umožnili osobní kontakt s našimi českými i zahraničními zástupci, stejně tak jako s našimi partnery, kteří se podělili o své projektové zkušenosti. Kromě odborného zaměření jednotlivých dnů si účastníci hodně cenili také praktické stránky konference, workshopů a demo ukázek.

Konferencí rezonoval pojem tzv. inteligentního podnikání. Jak tedy konkrétně mohou nové technologie pomoci českým firmám?

Ráda bych to názorně přirovnala k cyklistice, ke které mám blízko. Cyklista může využívat historické zkušenosti − zná své fyzické možnosti či terén tratě a může jezdit podle pocitu. Nové technologie mu ale navíc umožňují propojit tyto zkušenosti s reálnými daty, a to dokonce v průběhu závodu. Svůj výkon tedy dokáže díky technologickým možnostem přizpůsobit tomu danému okamžiku a podmínkám, což mu výrazně pomůže. Stejně to funguje ve všech oblastech, a tedy i v podnikání. My hovoříme o chytrém podniku. Můžeme spoléhat na historické zkušenosti, ale díky správnému využití technologií můžeme včas zachytit významný trend. Být inteligentním podnikem tedy znamená využívat data a chytré technologie, efektivně směřovat zdroje, extrémně rychle reagovat na změny trhu i interního firemního ekosystému a obchodní procesy potom přeorientovat tak, aby směřovaly k co nejlepším výsledkům pro koncové zákazníky. Během SAP NOW Week 2018 jsme českým zákazníkům možnosti a dopady inteligentního podnikání názorně ukázali v interaktivním 360stupňovém kamionu, který jsme přivezli do Prahy v rámci jeho evropské tour.

V roli generální ředitelky jste několik měsíců, jaké jsou vaše dosavadní dojmy?

Dojmů mám spousty. Nepřeháním, když řeknu, že každý den přináší něco nového. Hlavní postřehy bych ale shrnula do tří bodů. Zaprvé jsem si uvědomila, že emoce i motivace mohou trochu kolísat a výkon nemusí mít okamžitý efekt. Abychom zůstali u toho sportu, je to jako by příležitostný běžec začal najednou trénovat s Usainem Boltem, což je velké sousto. Zadruhé všechno má svou setrvačnost, člověk se musí naučit to přijmout. Změna závisí nejen na lidech, ale také na firmě jako takové, respektive na kombinaci obou, takže se učím trpělivosti. Zatřetí si ještě více než kdy dříve uvědomuji, že ty největší věci se dějí venku u zákazníků a partnerů. To mě na tom baví, pomáhat řešit jejich problémy, protože oni potom zase mohou pomoci jejich zákazníkům, tedy těm koncovým. A to jsou lidé, jako jsme my.

A vaše plány pro nejbližší období? Na co se chcete zaměřit v příštím roce?

Hodně mluvíme o transformaci vůči našim zákazníkům, ale faktem je, že se transformujeme i my sami. Mezi hlavní plány na rok 2019 patří určitě i nadále produkt SAP S/4HANA, přesněji řečeno příprava zákazníků na přechod na něj, cloud a jeho efektivní využití u zákazníků a také řešení pro segmenty, do nichž nám technologie nově otevírají dveře. Všechny tyhle tři pilíře jsou úzce navázány na naše partnery. Tady se chceme dál rozvíjet, takže určitě hledáme další partnerské firmy bez ohledu na jejich velikost. O to komplexnější služby pak můžeme poskytnout našim zákazníkům.

 

Rozhovor byl publikován v magazínu ICT revue.