Možná byste čekali, že některé věci budou vyhrazeny jen té nejurozenější automobilové smetánce a u takového Rolls-Royce by mezi ně měl patřit motor. Nepatří, 6,6litrový vidlicový dvanáctiválec, který najdete pod kapotou honosného kupé Wraith (nejsilnějšího Rolls-Royce historie) nebo limuzíny Ghost, s drobnými úpravami pohání ještě BMW M760Li.

A tak i když si na fotografiích prohlížíte nejdražší verzi řady 7 od BMW, která se všemi příplatky vyjde na 5,7 milionu, jedná se vlastně o nejlevnější Rolls-Royce. I lehce jetý Ghost stojí asi 6,2 milionu. BMW luxusní britskou značku vlastní, a tak využívá koncernové synergie. Ostatně: ve Škodě Octavii také můžete mít naftový dvoulitr, který do velké míry odpovídá tomu v Audi A4, ne?

Vidlicový dvanáctiválec v řadě sedm má pochopitelně úplně jiné vychování než chraptící diesel. Předně má sice 448 kilowattů, ale dokud si nezačnete hrát s nastavením jízdních režimů a zůstanete v tom komfortním, ani o výkonu hodném supersportu nebudete vědět. Reakce na povel plynu je pomalá, jako by se vás řídicí jednotka radši před každým dotykem pedálu zeptala: "Skutečně si to přejete, sire?" Úslužnost hodnou letitého majordoma řada 7 podědila po automobilových šlechticích z Británie.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.