Česká společnost Nanopharma má za sebou důležitý rok. Firma, která se zabývá využíváním nanovláken, uvedla v září na trh jako první na světě pleťovou masku, která účinné látky vpravuje do kůže prostřednictvím této moderní technologie. "Je to jeden z prvních nanovlákenných produktů, který se na trhu objevil. Lidé znají nanotechnologie z autokosmetiky nebo v různých filtrech, ale v kosmetice a produktech denního užití ještě ne," říká třicetiletá Liliana Berezkinová, která Nanopharmu už šest let řídí, má v ní pětinový podíl, a stojí za jejím loňským úspěchem.

Na pleťové masce, která se prodává pod názvem [n] fibrecare, není na první pohled nic zvláštního. Kulatá textilie s vystřiženými otvory pro oči a ústa ze všeho nejvíc připomíná maškarní škrabošku. Na vnitřní straně je ale membrána z nanovláken rozpustných ve vodě, která po přiložení na navlhčenou tvář začne do pleti uvolňovat účinné látky, například hydratační nebo antiagingové.

Velkou výhodou nanomasky je podle výrobců skutečnost, že na rozdíl od běžných textilních pleťových masek není mokrá. "Textilní masky vznikly v Koreji, kde jsou jedním z pilířů každodenního rituálu péče o pleť. Pro evropské ženy to ale není příliš komfortní, je to mokré a slizké," říká Berezkinová. "Všimli jsme si, že asijští producenti mají kvůli tomu potíže se vstupem na evropský trh. Tak jsme si řekli, že je to příležitost pro nový formát pleťové masky," dodává.

Společnost Nanopharma vznikla v Praze před deseti lety. Spoluzakládal ji a většinový podíl v ní vlastní šéf Asociace malých a středních podniků Karel Havlíček, který si uvědomoval velký potenciál nanotechnologií. V prvních letech se firma zaměřovala na výrobu nanovláken jako komodity, kterou chtěla prodávat ostatním firmám. Tento obchodní model se ale neosvědčil, a když vlastníci hledali někoho, kdo dá firmě nový směr, volba padla na Havlíčkovu studentku Berezkinovou. "Pan Havlíček vedl moji ba­kalářskou práci a nabídl mi, jestli chci jít pracovat do Nanopharmy. Tak jsem se ve třiadvaceti letech stala ředitelkou firmy," vzpomíná Berezkinová.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.