Dává to smysl. Dodávky jsou konstrukčně jednoduché, nabízejí však nadprůměrně místa jak v kabině, tak i v kufru. A tak se už před lety někteří výrobci rozhodli nabídnout jejich osobní varianty. U zákazníků to zafungovalo. Dokázali totiž odpustit vozům to, že nevypadají reprezentativně, materiály jsou tvrdé a na estetiku si nehrají. Vše tu totiž bylo funkční a hlavně osobní verze malých dodávek byly vždy výrazně levnější než kategorie MPV.

Nabídka se tak postupně rozrůstala a vedle Fiatu Dobló, Renaultu Kangoo, Citroënu Berlingo, Peugeotu Partner nebo Volkswagenu Caddy uvedla před časem na trh osobní dodávku také Dacia (model Dokker), která se vloni stala nejprodávanějším vozem v Česku v této kategorii.

Čím dál vyšší nároky

Jenže ne všichni zákazníci se spokojí s tím, že mají prostorný vůz za rozumné peníze, chtějí více komfortu a luxusu. Navíc, osobní dodávky se zkrátka řídí jako dodávky. Jsou vysoké, v zatáčkách jejich konstrukčně jednodušší podvozek nesedí tak dobře a hlavně nenabídnou takovou úroveň kultivovanosti jako skutečná rodinná auta.