Prosincovým kolapsem na dálnici D1 kvůli nedokončeným opravám u Humpolce vyvrcholily letošní potíže řidičů v Česku. Život jim ztrpčovaly časté uzavírky na dálnicích a silnicích ve městech i mimo ně. Čilý stavební ruch vyvolala nejen na evropské poměry podprůměrná kvalita tuzemských komunikací, ale hlavně rekordní peníze, které do jejich oprav letos natekly. Příští rok se bude stavět za ještě vyšší částky, takže uživatele českých silnic čeká další pekelná sezona.

Dálnice, dálnice, dálnice

Volební program hnutí ANO, které už bezmála pět let ovládá ministerstvo dopravy, sliboval před loňskými sněmovními volbami výstavbu 170 kilometrů nových dálnic a modernizaci 110 kilometrů dálnice D1 do roku 2021. Ve vládním prohlášení se objevil jen slib 110 kilometrů nových a 100 kilometrů modernizovaných dálnic, jeho plnění ale postupuje pomalu. V letošním roce bylo zprovozněno pouhých 3,8 kilometru dálnic (úsek D7 u Postoloprt) a zmodernizováno celkem 26,3 kilometru D1 (v roce 2017 to bylo 17,5 kilometru nových úseků na dálnicích D3, D4 a D11 a 20,3 kilometru zmodernizované D1). Stavební práce letos začaly na 37 kilometrech dálnic D6, D11, D48, D55 a D56.

Letos se otevřelo jen 3,8 kilometru dálnic. Ministr dopravy Dan Ťok z ANO slibuje, že příští rok by se mělo postavit celkem 22 kilometrů.

Ministr dopravy Dan Ťok slíbil, že v roce 2019 se tempo výstavby nových úseků dálnic zrychlí. V červnu by měl být otevřen osmikilometrový úsek budějovické dálnice D3 mezi Bošilcem a Ševětínem a v listopadu 14 kilometrů dálnice D1 mezi Lipníkem nad Bečvou a Přerovem. Dlouhodobá modernizace nejstarší české dálnice mezi Prahou a Brnem bude příští rok pokračovat na devíti místech včetně problematického úseku u Humpolce, na němž chce Ředitelství silnic a dálnic urychleně zprůjezdnit další jízdní pruh. Zároveň ale bude muset najít nového dodavatele stavby, protože konsorcium vedené firmou Geosan Group odstoupilo od smlouvy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.