Citroën už nemá v nabídce klasický kombík a automobilka se postupně přeorientovává na SUV. Protože ale tato francouzská značka vždy byla trochu excentrická, ani další automobilová novinka není úplně konvenční.

Zatímco dříve se označením C5 pyšnil sedan a C5 Tourer rodinné kombi konkurující třeba Fordu Mondeo nebo Opelu Insignia, teď se tak jmenuje SUV velikosti Nissanu Qashqai nebo Peugeotu 3008, se kterým navíc sdílí techniku. C5 Aircross tedy doplňuje menší C3 Aircross a sází na stejné vlastnosti − vyšší stavbu a trendy vzhled. "Zhruba pětina lidí, kteří si kupují SUV, dříve měla MPV," vysvětluje Ekonomu Pierre-Yves Couineau, šéf projektu C5 Aircross. "Jsou to pořád tátové od rodiny, kteří potřebují praktické auto, ale v modernějším balení," dodává.

Na rodinu se nezapomnělo

A tak se v Citroënu rozhodli spojit dvě v jedno, tedy praktičnost typickou pro MPV auta a všechno to, proč svět teď touží po SUV. Sedí se v něm výš a dovnitř se bude nastupovat bez obtíží všem, koho občas bolí záda. Citroën si zakládá hlavně na pohodlí a svá sedadla vybavil 15milimetrovou vrstvou speciální pěny. Nikdo v této třídě nemá tak měkké sedačky, ve kterých se komfortně cestuje. Ale protože automobilka má tradici ve výrobě rodinných aut, v C5 Aircross se dá pohodlně zvládnout jízda i v plném obsazení. Proto dostal samostatná tři sedadla ve druhé řadě, která se dají libovolně posouvat a sklápět, případně složit do roviny.

Konečně někdo pochopil, že SUV mohou působit atraktivně, ale důležité je také to, jak se v nich cestuje lidem se třemi dětmi. Interiér C5 Aircross je navíc prostorný a nechybí tu mnoho odkládacích ploch.