Hotelový řetězec Marriott International informaci o masivním kybernetickém útoků uvedl v oznámení na konci listopadu, ve kterém zároveň zmiňuje, že podniká patřičné kroky, aby se již situace neopakovala a přístupu k datům bylo okamžitě zamezeno. Poškozené hosty bude firma postupně kontaktovat, pravděpodobně s nabídkou určité formy kompenzace. Všem poškozeným navíc nabízí bezplatný přístup ke službě, která online sleduje zneužití sesbíraných dat.

„Jedná se o jeden z největších úniků dat, který jsme doposud viděli. Zatím můžeme stále pouze odhadovat reálný dopad tohoto hackerského útoku, je ale zcela zřejmé, že bezpečnostní řešení používané sítí Marriott Hotel nebylo natolik účinné, aby zabránilo vniknutí třetí strany do hotelových systémů. I když uložená data byla v databázi zašifrována, je velmi pravděpodobné, že hackeři ukradli i klíče k jejich odemčení.

David Emm, bezpečnostní odborník společnosti Kaspersky LabTento únik dat se zapíše do historie nejen množstvím ukradených dat, ale i jejich citlivostí. V hotelové databázi byly totiž uloženy citlivé osobní údaje milionů hostů a v mnoha případech i údaje o jejich platebních či kreditních kartách. Díky tomu kyberzločinci získali spoustu materiálů pro své cílené phishingové útoky nebo kybernetickou špionáž.

Hotelová síť bude všechny dotčené zákazníky o tomto problému informovat. Chtěli bychom na tomto místě upozornit všechny uživatele, a především klienty hotelu, aby zůstali ostražití. Kyberzločinci využijí nastalou situaci a budou se je snažit oslovit jménem hotelů Marriott. Proto je nutné se ujistit, například skrz oficiální stránky hotelu, že daná e-mailová adresa odpovídá uvedeným kontaktům,“uvedl k incidentu David Emm, bezpečnostní odborník ze společnosti Kaspersky Lab.