Po letech bezradného přešlapování se to zdálo málem jako revoluce. Kdo loni před sněmovními volbami četl programy partají, musel z mnohých nabýt dojmu, že nejpozději do čtyř let se Česko promění v Mekku moderní dopravy. Stovky nových kilometrů dálnic, e-dálnice pro kamiony, start výstavby vysokorychlostní železnice. Prostě konečně skok na vyšší level, v Evropě běžný.
Jenže zázrak se nekoná. Čtvrtina volebního období pryč, posun žádný. Dokonce ani na odstranění nelegálních billboardů kolem dálnic se stát nezmohl. S rekordy zato přicházejí čerstvé statistiky Ředitelství silnic a dálnic. Od první poloviny devadesátých let se na českých komunikacích zdvojnásobila intenzita provozu, přičemž na dálnicích je trojnásobná, a v okolí Prahy dokonce až čtyřapůlnásobná. Souvisí to s tím, že v roce 1990 bylo v českých zemích zaregistrováno necelých dva a půl milionu aut, ale letos už to bylo šest milionů. Roli hraje i to, že s rostoucí životní úrovní obyvatelstva se ročně čím dál víc najezdí, letos to vychází přes sedm tisíc kilometrů na osobu. Výsledek? Cestování auty se při množství uzavírek stává čím dál horším peklem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111