Po letech bezradného přešlapování se to zdálo málem jako revoluce. Kdo loni před sněmovními volbami četl programy partají, musel z mnohých nabýt dojmu, že nejpozději do čtyř let se Česko promění v Mekku moderní dopravy. Stovky nových kilometrů dálnic, e-dálnice pro kamiony, start výstavby vysokorychlostní železnice. Prostě konečně skok na vyšší level, v Evropě běžný.

Jenže zázrak se nekoná. Čtvrtina volebního období pryč, posun žádný. Dokonce ani na odstranění nelegálních billboardů kolem dálnic se stát nezmohl. S rekordy zato přicházejí čerstvé statistiky Ředitelství silnic a dálnic. Od první poloviny devadesátých let se na českých komunikacích zdvojnásobila intenzita provozu, přičemž na dálnicích je trojnásobná, a v okolí Prahy dokonce až čtyřapůlnásobná. Souvisí to s tím, že v roce 1990 bylo v českých zemích zaregistrováno necelých dva a půl milionu aut, ale letos už to bylo šest milionů. Roli hraje i to, že s rostoucí životní úrovní obyvatelstva se ročně čím dál víc najezdí, letos to vychází přes sedm tisíc kilometrů na osobu. Výsledek? Cestování auty se při množství uzavírek stává čím dál horším peklem.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.