T-pod nemá kabinu s řidičem, je však pod stálým dohledem operátora, který může být vzdálen třeba stovky kilometrů. Vozidlo je bez kabiny menší, a díky tomu má vyšší zatížitelnost i nižší provozní náklady. Jezdí výhradně na elektřinu. T-pod uveze patnáct palet nebo dvacet tun nákladu, baterie mu umožňují dojezd až 200 kilometrů.

V budoucnu má provoz flotily těchto vozidel optimalizovat inteligentní řídicí systém. Zkrátí se tím dodací lhůty zboží, sníží spotřeba energie a zvýší se životnost baterií.

 

„V Schenkeru pracujeme na co nejrychlejším vytvoření udržitelné a inovativní logistiky, v níž bude autonomní jízda vozidel hrát stále důležitější roli. Společně s Einride chceme v blízké budoucnosti vyjet na veřejné komunikace s prvním autonomním, plně elektrický vozidlem,“ řekl Jochen Thewes, generální ředitel společnosti DB Schenker.

„Silniční doprava je zodpovědná za podstatnou část globálních emisí oxidu uhličitého. Nahrazením elektřiny za naftu snížíme emise CO2 o devadesát procent,“ řekl Robert Falck, generální ředitel a zakladatel společnosti Einride.

DB Schenker a Einride spolupracují od dubna letošního roku.

Související