Lexus zatím se svým středně velkým SUV NX díru na českém trhu neudělal. Za celý loňský rok jich prodal jen 107, kdežto německou konkurenci třeba v podobě Mercedesu GLC zákazníci objednávali v téměř desetinásobných počtech.
Od července letošního roku ale luxusní odnož Toyoty dostala do ruky od pražského magistrátu zajímavou zbraň: parkování v modrých zónách pro hybridní a elektrické vozy za stovku ročně. Stačí k tomu hybrid, který je schopen jízdy čistě na elektřinu a je vybaven spalovacím motorem o výkonu nejvýše 135 kilowattů.
Lexus NX přesně tyto parametry splňuje. Je hybridem, který kombinuje benzinový 2,5litrový čtyřválec o výkonu 114 kilowattů s jedním nebo dvěma elektromotory a po zmáčknutí tlačítka si to zvládne svištět padesátkou jen na elektřinu. V praxi nejvýše několik kilometrů, protože baterie má kapacitu pouhé dvě kilowatthodiny, ale to úředníci neberou v potaz.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111