Lexus zatím se svým středně velkým SUV NX díru na českém trhu neudělal. Za celý loňský rok jich prodal jen 107, kdežto německou konkurenci třeba v podobě Mercedesu GLC zákazníci objednávali v téměř desetinásobných počtech.

Od července letošního roku ale luxusní odnož Toyoty dostala do ruky od pražského magistrátu zajímavou zbraň: parkování v modrých zónách pro hybridní a elektrické vozy za stovku ročně. Stačí k tomu hybrid, který je schopen jízdy čistě na elektřinu a je vybaven spalovacím motorem o výkonu nejvýše 135 kilowattů.

Lexus NX přesně tyto parametry splňuje. Je hybridem, který kombinuje benzinový 2,5litrový čtyřválec o výkonu 114 kilowattů s jedním nebo dvěma elektromotory a po zmáčknutí tlačítka si to zvládne svištět padesátkou jen na elektřinu. V praxi nejvýše několik kilometrů, protože baterie má kapacitu pouhé dvě kilowatthodiny, ale to úředníci neberou v potaz.