Třicetiletý Lorenzo Bertelli na sebe kdysi upozornil jako automobilový závodník. Nyní má na starosti sociální sítě v italské módní značce Prada. Se světem módy a luxusu toho má hodně společného, vždyť jeho matka Miuccia Prada (70) tuto italskou značku proslavila. A jeho otec Patrizio Bertelli (72) tento podnik zase vede jako výkonný ředitel.

Lorenzo, jenž vedle automobilových závodů stihl vystudovat i filozofii, má v Pradě na starosti sociální sítě. A ty jsou klíčové pro podnik, který se probouzí po několika letech klesajících zisků i tržeb.

Svět luxusu se rychle mění

Módní svět a nakupování v posledních letech prošly výraznou proměnou. Kamenné obchody už tolik neletí a lidé se stále častěji porozhlížejí po luxusním zboží na internetu. Zatímco dříve se lidé inspirovali v módních časopisech a pak si zboží došli koupit do prodejny, nyní je luxusní produkty zaujmou spíše na sociálních sítích jako Instagram či Facebook. On-line nakupování si oblíbili hlavně mladí lidé, kteří táhnou růst světového trhu s luxusem.

Italský módní dům Prada však rychlý nástup digitálního věku zaspal. Výhodu tak dostaly jiné módní firmy, jež se novému trendu přizpůsobily. Jsou to hlavně velké francouzské konglomeráty jako LVMH se svojí značkou Louis Vuitton či Dior nebo i Kering, pod který zase patří Yves Saint Laurent.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části článku se dále mimo jiné dočtete, co všechno Prada dělá pro to, aby dohnala své zaspání s on-line prodejem a propagací svých kolekcí na sociálních sítích. Inspiraci může hledat například u firmy Gucci.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se