Když Honda před třemi lety vydala novou verzi legendárního endura Africa Twin, okamžitě se z ní stal prodejní hit. Letos přichází značka s jeho novou variantou, která byla upravena tak, aby na ní šlo za den najezdit co nejvíce kilometrů, ať už po asfaltu, nebo v terénu. Jmenuje se Africa Twin Adventure Sports.

Rozpoznávací znaky zůstávají − motocykl je přímo gigantických rozměrů, jakkoliv se to z fotografií nemusí zdát. O to víc, že verze Adventure Sports dostala už v základu třeba pořádný kryt motoru pro jízdy v terénu, rozšíření palivové nádrže na více než 24 litrů a k tomu padací rámy nebo nové stupačky s ostrými hroty, které umožní pohodlně řídit i ve stoje. Stroj se navíc prodává v klasickém nápadném bílém lakování v kombinaci s modrými a červenými linkami. Zlatá nálepka umístěná na nádrži pak odkazuje na 30. výročí tohoto modelu.

Vyškrábat se za řídítka není vůbec lehký úkol ani pro vyšší postavy. Sedlo je ve standardním nastavení ve výšce 920 milimetrů. Lze ho ale v případě potřeby snížit. Vysokou hmotnost motorky jezdec pocítí hlavně při manévrování na místě, odcouvat metr nebo dva po špičkách chce hodně cviku. Jakmile ale nastartujete, stává se z Afriky velmi pohodlný stroj, který se směle může rovnat třeba i slavnému BMW GS. Sice nemá jako německý luxusní stroj vzduchové tlumiče, zato se zdá, že Africa je přímo nastavena na to, aby se s ní pohodlně cestovalo i po rozbitých cestách.