Startupová scéna v Česku nabírá na síle. Přibývá dobrých nápadů, na druhé straně však i "šumů" a iluzí, jak investoři diplomaticky nazývají nereálné projekty.

Češi mají i svá specifika. Jak říká investor Ondřej Bartoš, jsou spíš zápecníci, kteří nepřemýšlejí globálně, cílí většinou na domácí trh. Situaci kolem start-upů mapujeme v aktuálním vydání Ekonomu.

Možná nejvýraznějším rysem současnosti je velký přebytek peněz, které chtějí investoři někam vložit. Vyplatí se být aktivní. A vězte, že pokud člověk na svou myšlenku nesežene peníze, nemusí být konec. Důležité je vůbec něco dělat. Korporace lační po aktivních mladých lidech. Ti jsou v generaci odkojené sociálními sítěmi, zábavou a kultem volného času čím dál vzácnější.

V aktuálním vydání se dále šéf České pošty Roman Knap snaží vysvětlit, proč jeho firma poskytuje tak tragické služby a co s tím hodlá dělat. David Klimeš mapuje 30 let s myšlenkou na trasu D pražského metra. Díváme se, jak fungují Senáty ve světě, nebo sledujeme dění kolem zdanění korunových dluhopisů.

Hezké čtení.

Související