Do politiky se naplno pouštějí podnikatelé. Po­chopili, že k převzetí moci stačí dobrá marketingová kampaň a peníze. Využívají neschopnosti klasických stran řešit otázky, které lidi trápí. Přichází období oligarchické.

Mezi prvními za to vzal Vít Bárta se svými Věcmi veřejnými. Ostatní se poučili a osmělili, Andrej Babiš pak politickou scénu zcela ovládl. Boj se teď přesouvá do měst. Mnozí se snaží inspirovat Babišovým tažením.

V Olomouci chce vyhrát podnikatel v exekucích Robert Runták, v Mostě usiluje o moc uskupení kolem šéfa bytového družstva Krušnohor Františka Ryby, Zlín chtějí ovládnout lidé blízcí tamnímu podnikateli Čestmíru Vančurovi. A tak dále a tak podobně, včetně boháče Petra Stuchlíka, Babišova pražského koně. Více v hlavním tématu Ekonomu.

Každý svědomitý volič listuje na webu programy svých favoritů a porovnává. Marketingoví experti vědí, na co lidé v programech nejlépe slyší, a větičky cizelují.

Méně naivní než řídit se programem je podívat se, co mají lidé, kteří žádají o naši důvěru, ve skutečnosti za sebou. Šťastnou volbu.

Související