KMV využívají železnici pro přepravu svých výrobků od léta 2012, kdy na své náklady obnovily provoz železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří, Nyní je železniční přeprava významnou součástí distribučního řetězce společnosti.

Vlaky s minerálními vodami Mattoni a Magnesia a pramenitou vodou Aquila pro Moravu jezdí z Kyselky celoročně, v sezóně i dva až tři vlaky týdně, a objemy přepravené po železnici se postupně zvyšují (ze 46,3 milionu litrů v roce 2013 až na 53,7 milionu litrů v roce 2017). V roce 2017 se rozšířila kapacitu vlaku z 16 vagonů na 20. Objem železničních přeprav teď činí 19 procent z celkové distribuce KMV v ČR. KMV jsou jedním z mála výrobců nealkoholických nápojů, kteří používají vlaky k přepravě výrobků v takovém objemu.

Ulehčení silniční a dálniční síti v ČR je díky využívání železniční dopravy značné – 500 vlaků už nahradilo více než 11 500 neuskutečněných jízd kamionů (ročně cca 1950 jízd). To představuje řadu kamionových souprav seřazených za sebou o celkové délce přibližně 187 kilometrů, tedy téměř z Prahy až do Brna.

Pět set vlaků převezlo 490 tisíc tun zátěže přesunuté ze silnic na koleje, což vedle průjezdnějších silnic znamená i 1,77 milionů litrů nespálené nafty, 4700 tun ušetřených emisí CO2 a také menší hluk a nižší prašnost.

„Náš projekt dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po dnes spíše opomíjené železnici. Díky pozitivním zkušenostem s ekologičtější přepravou po železnici připravujeme další projekty na rozšíření železniční přepravy do dalších destinací. Letos testujeme vlakovou přepravu z Kyselky do Prahy. Do konce roku 2018 chceme vše vyhodnotit a rozhodnout o dalším postupu,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.

Související