Psal se rok 2009 a společnosti Portsman Group, která dozoruje britský trh s alkoholem, přišla stížnost od rozezleného spotřebitele: "Je naprosto neetické, aby společnost Brewdog propagovala svůj 18procentní Tokyo Imperial Stout. Je příliš silný a pro britské pivaře představuje riziko." Portmans zahájil na základě podnětu šetření a po několika týdnech dal stěžovateli za pravdu. Tokyo Imperial od Brewdogu byl zakázán ve všech britských hospodách a barech. V ten moment vystoupil stěžovatel z anonymity. Ono oznámení napsal šestadvacetiletý James Watt, jedna polovina zakladatelského a vlastnického dua Brewdogu. A to, co ctihodní pánové v Portmansu právě zažili, byla jedna z marketingových akcí tehdy malého nezávislého pivovaru v jeho snaze dostat se na britskou pivní mapu.

O devět let a několik desítek PR akcí později je Brewdog miliardovou společností, jednou z nejrychleji rostoucích značek britského pivovarnictví a vděčným podkladem pro marketingové studie. Dva skotští mladíci James Watt a Martin Dickie vytvořili pivo, kolem něj komunitu a značku, jež v tuto chvíli dobývá anglofonní svět. A míří dál.

Šedesát hospod a barů rozesetých po Británii, severní a západní Evropě a Spojených státech. Dva pivovary ve Skotsku a americkém Ohiu. Pomalu realizované plány na vlastní hotel v Aberdeenshiru s pípou v každém pokoji. Nespočet ocenění z pivních soutěží a veletrhů. Šedesát milionů liber nasbíraných od 85 tisíců drobných investorů. Přes čtyři stovky zaměstnanců. Obrat 111 milionů liber v loňském roce a více než padesátiprocentní meziroční růst. Tržní kapitalizace se pohybuje kolem 1,8 miliardy liber, tedy přes 2,3 miliardy dolarů.