Našel jsem ve schránce výzvu, abych radnici v Humpolci uhradil pokutu. Důvod mi byl jasný hned: onehdá jsem při nočním návratu z dovolené po dálnici D1 projel jednou z řady nekonečných uzavírek devadesátkou místo povolenou osmdesátkou. Jistě, nemá se to, požadovanou tisícovku jsem už do Humpolce poslal. Taky jsem si ale vzpomněl, že při zahájení modernizace D1 v květnu 2013 slibovalo ministerstvo dopravy národu, že martyrium potrvá rovných pět let. Platil jsem tedy vlastně zbytečně. Mělo už být hotovo. Doslova jsem doplatil na průtahy a chybný odhad eráru. Jsem zvědavý, jestli i my řidiči dostaneme od státu nějakou tu korunu nebo aspoň slevu za nedodržení "stanovené rychlosti" oprav nechvalně proslulého tankodromu.

Ale vážně. Jestli bychom teď před komunálními a senátními volbami měli něco považovat za výkladní skříň výsledků hnutí ANO, pak je to právě D1. Modernizace sice začala ještě za ministra dopravy Zbyňka Stanjury z ODS, ale od ledna 2014 − tedy čtyři a tři čtvrtě roku − je resort plně v režii ANO. Necelý rok šéfoval dopravě Antonín Prachař a od prosince 2014 až dosud je ministrem Dan Ťok.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.