Americký deník New York Times se rozhodl pro ojedinělý krok v národní i světové žurnalistice. Uveřejnil externí autorský komentář − ovšem bez jména autora. V posledních letech to udělal třikrát, jenže vždy v zájmu ochrany života a zdraví autorů, kteří popisovali útěky před gangy a teroristy z Islámského státu. Tentokrát však šlo o vyhraněný politický komentář. Podle tvrzení redakce text napsal vysoce postavený funkcionář ve vládě Donalda Trumpa, jehož identitu novináři znají, ale nezveřejní. Popisuje v něm fungování Bílého domu pod vedením "impulzivního, vzteklého muže", který dost svérázně chápe světové dění a u kterého není jasné, kdy otočí názor.

Publikování komentáře vyvolalo ve Spojených státech bouři. Kritika od Donalda Trumpa nepřekvapí, redakce New York Times je pro něj nepřítelem dlouhodobě. Do Timesů se ale pustili i kolegové novináři. Nezvyklý krok vyvolává etické a profesní otázky. Editor komentářové rubriky James Dao si za svým rozhodnutím stojí − anonymní autor prý nabídl jedinečnou perspektivu, pohled konzervativce, pro kterého působení v Trumpově vládě znamená zpochybňování základních zásad.

Jiní ale namítají, že se Timesy prostě jen vezou na vlně vyvolané očekávanou knihou novináře Boba Woodwarda (v 29 letech se proslavil odhalením skandálu Watergate), která v principu popisuje totožné situace jako autor novinového komentáře. Také ve Woodwardově knize funkcionáři Bílého domu žasnou nad neinformovaností a bohorovností svého prezidenta. Spisovatel třeba dokládá situaci, kdy Trumpovi podřízení sebrali z prezidentova stolu dopis vypovídající obchodní dohodu s Jižní Koreou, aby nezpůsobil další problémy.