Kolínská trojčata se dočkala lehkého faceliftu. Vděčí za to příchodu nové emisní normy, která pro inženýry znamenala nutnost upravit motor. Když už se Toyota pustila do změn, pohrála si i s designem svého Ayga. To sice patří mezi vůbec nejlevnější auta na českém trhu, nápadným vzhledem to ale docela dobře dokáže zamaskovat.
Maličké Aygo pohání výhradně tříválcový benzinový motor s litrovým objemem a atmosférickým plněním. Ten nyní dostal například nové vstřikování, upravenou vyvažovací hřídel a systém recirkulace výfukových plynů označovaný jako EGR. Výsledkem je nejen snížení emisí motoru, ale i lehké navýšení výkonu. Nyní posílá na přední kola 72 koní. Zmíněná vyvažovací hřídel má zase za následek snížení vibrací motoru.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později