Nový odbavovací systém Pražské integrované dopravy PID Lítačka má po více než týdnu provozu potíže. Uživatelé hlásí problémy s registrací přes internetové stránky i při placení za kupóny. Systém například jednomu z uživatelů strhl peníze z účtu, ale kupón nenahrál. Cestující hlásí problémy při rozpoznávání kupónů přímo v dopravních prostředcích. Problémy připouští jak organizátor integrované dopravy, tak dopravci.

Problém s nákupem měl například Václav Hrabák, který si chtěl přes e-shop Lítačky pořídit roční kupón nahraný na platební kartu. 

"Při nahrávání fotografie mi systém hlásil chybu, nakonec se mi podařilo fotografii nahrát přes jiný prohlížeč," řekl HN Hrabák. Tím však problémy neskončily. "I při placení e-shop oznámil chybu, zkoušel jsem zaplatit znovu, ale opět se to nepovedlo," dodává. Následně z banky zjistil, že mu Operátor ICT, který má prodej kupónů na starost, blokuje peníze za oba nákupy. Na informační lince se dozvěděl, že se jedná o technickou chybu na straně Operátora ICT, který slíbil, že peníze zašle zpět. 

Nebyl zdaleka jediný, kdo měl s novým systémem problémy. Na Facebooku Lítačky i Pražské integrované dopravy se na nový odbavovací systém množí stížnosti. Cestující poukazují nejen na problémy s e-shopem, ale i na odbavení v příměstských autobusech a vlacích. Problémy připouští i organizátor Pražské integrované dopravy ROPID. "Podle informací od cestujících a dopravců se stále vyskytují chyby. Některé kupóny se nezobrazují správně a je nutné vykonat on-line dotaz a tím je ověřovat. Od minulého týdne se situace výrazně zlepšila," uvedl mluvčí ROPID Filip Drápal.