Fortnite. Kouzelné slovo, které nezasvěcenému nic neřekne, ale pro on-line hráče znamená zaklínadlo. Nejpopulárnější hru současnosti aktuálně "paří" téměř dvě procenta světové populace. Podle SuperData Research ji hraje nebo hrálo na 125 milionů hráčů. A co víc, hra se stala pro své tvůrce velmi výnosným byznysem. Hra už vygenerovala více než miliardu dolarů a do konce roku by se podle stávajících projekcí toto číslo mělo zdvojnásobit. Pro Tima Sweeneyho, počítačového geeka, jenž před sedmadvaceti lety založil ve sklepě svých rodičů společnost Epic Games, tento úspěch znamená pomyslný výtah mezi světovou byznysovou elitu. Všechno na základě úspěchu Fortnitu.

Jde o herní model, který zpopularizoval loňský megahit Player's Un­known Battleground. Nejpopulárnějším módem je potápějící se − neustále tedy se zmenšující − ostrov. Na něm virtuálně spočine 100 hráčů a bitva všech proti všem začíná. Vyhrává poslední přeživší.

Epic Games nebyli prakticky v ničem originální. Do hry si podle herních expertů proti konkurenci půjčili prvky z populárního Minecraftu, oproti smrtelně vážně tvářícím se předchůdcům celou hru výrazně odlehčili − respektive posunuli do nadsázky. Hra je odpočinková, relativně snadno hratelná. A především: pustili ji do světa zdarma a na všech hlavních platformách. Od loňského uvedení do provozu má tak svět on-line her jediného hegemona.