Na světě je pouze šest států, ve kterých Google nedrží monopol na internetové vyhledávání. Jde o Rusko, Bělorusko, Japonsko, Jižní Koreu, Čínu a Česko. Americká firma spustila českou verzi svého vyhledávače už v roce 2006. Za tu dobu se jí ale na rozdíl od většiny jiných trhů nepodařilo porazit domácího konkurenta Seznam.cz.

Patrick Zandl, podnikatel a IT publicista, vysvětluje, proč se tuzemskému vyhledávači daří náporu silnějšího zahraničního konkurenta bránit a přitom stále růst na tržbách i zisku. Podle Zandla Seznam.cz nikdy neudělal větší chybu, která by jeho byznys poškodila. Jeho úspěch prý navíc nezávisí ani na tom, že by mu Češi jako konzervativní patrioti dávali před americkým protivníkem přednost.

"Já sám jsem vyhledávání na Seznamu snad nikdy nepoužil. Na druhou stranu ale využívám plno jiných jeho služeb, které jsou velmi kvalitní," říká Zandl, bývalý šéfredaktor odborného IT webu Lupa.cz, který mluví také o Googlu, jenž v úterý slaví 20 let od svého vzniku.

Google za dvacet let své existence vyrostl v globální firmu. Jak se mu podařilo velmi záhy po svém vzniku celosvětově uspět se svým vyhledávačem?

Já bych Google přirovnal k evropské medicíně. Ta se po celém světě prosadila prostě proto, že fungovala. To samé platí i pro Google, jehož vyhledávač byl zkrátka velmi jednoduchý a přitom funkční.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Souvisí obliba Seznamu s konzervatismem starších internetových uživatelů?
  • Jak se vyhledávače staví k faktu, že v současnosti prohrávají s Facebookem?
  • Proč je podle Patricka Zandla obří pokuta 4,3 miliardy eur, kterou Googlu udělila Evropská komise, správná?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se