V Japonsku je stále větším trendem specializovaná výživa. Zhruba sto tisíc lidí se zapojilo do programu Wellness Ambasador švýcarské společnosti Neslé. Ti fotí své jídlo, snímky zasílají odborníkům a spolu s tím odesílají i vzorky své krve. Odborníci za přispění umělé inteligence analyzují, co účastníci programu jedí a na základě toho jim zasílají rady i speciálně připravené kapsle pro přípravu speciálních čajů či smoothie. Účast v programu je zpoplatněna, zákazníci zaplatí v přepočtu 13 tisíc korun za rok. Projekt pomáhá žít zdravě a odhalovat náchylnost k onemocněním, jako jsou cukrovka nebo vysoký cholesterol. V budoucnu plánuje Nestlé navíc i možnost připravovat si jídlo ve 3D tiskárnách podle elektronicky zaznamenaných zdravotních doporučení, uvedl zpravodajský server Bloomberg.

Společnost nově investuje i do vegetariánských jídel Sweet Earth nebo do výrobce doplňkových potravin Atrium Innovations. Obraz Nestlé jakožto cukrovinkové společnosti se hroutí, velkým milníkem byl letošní prodej americké divize sladkostí, kterou odkoupilo Ferrero. Stalo se tak kvůli klesající poptávce po výrobcích z cukru na tomto trhu.